A Hotel Opál***Superior 2022. március 28-án ünnepli 10 éves fennállását. A város jelenleg egyetlen szállodája Gyöngyösön, a „Mátra Kapujában” fekszik. Elhelyezkedését tekintve belvárosi szálloda, hiszen városközpont közeli, ugyanakkor kertvárosi környezetben található.
A hotel épülete maga 1952 óta áll, sokáig az akkori szocialista-realista stílusnak megfelelő külsővel rendelkezett. Hosszú éveken át diákotthonként, munkásszállásként funkcionált, majd 2003-ban az éppen abban az évben önállóvá vált Károly Róbert Főiskola vette át az épületet, s nyitotta meg benne tanszállodáját.
Az épület éveken át oktatási és szállásszolgáltatási funkciót látott el. Amellett, hogy kétcsillagos, 12 szobás tanszállodaként működött, itt kapott helyet a Főiskola Turizmus Tanszéke is tanszéki irodákkal és oktatási termekkel együtt.
2009-ben az Összefogás-TISZK Szakképzés-szervező Kiemelkedően Közhasznú Kft. az Új Széchenyi Terv keretében európai uniós támogatásért pályázott, mely arra irányult, hogy az általuk szervezett képzésekben résztvevők magas színvonalon felszerelt oktatási intézményekben és korszerű eszközökkel ellátott gyakorlati képzőhelyeken tanulhassanak.
Az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával több, mint 750 millió forint támogatáshoz jutottak. A projekt legnagyobb elemét jelentette a Hotel Opál felújítása és új szárnnyal való bővítése, így nyithatta meg kapuit 2012. március 28-án a vendégek előtt.
Hotel Opál*** Superior elsőként nyerte el hazánkban a "Mosolygós szálloda" címet.
A "Mosolygós szálloda" címet a Mosolygós Magyarországért összefogás hozta létre. Egy olyan jelképrendszert jelent, amellyel a hotel vendégeit az ott eltöltött napokon igyekeznek jó kedvre deríteni és mosolyt csalni az arcukra. Így például a szobájukba érkező vendégek személyre szóló pozitív üzenetet kapnak, sőt plakátokon is találnak ilyeneket a szállodában.
Mindenkinek jól esik egy kedves gesztus, egy mosoly.
A Hotel Opál***Superior csapata ezt a gondolkodást képviseli, és igyekszik barátságos hozzáállásával, mosolyával, kedvességével minden vendéget megajándékozni.
A hotel jelmondata: „Business & Home” azaz „Otthon az üzletben”.
Ezt a gondolatot képviselik és kommunikálják, szolgáltatásaikat is ennek megfelelően alakítják. Ezzel hangsúlyozzák, hogy alapvetően business szálloda, és a céges vendégek számára megpróbálják a napi stresszt elfeledtetni, lehetőséget nyújtanak a kikapcsolódásra, barátságos személyzetük segít abban, hogy szinte otthon érezzék magukat. Ugyanakkor pont ennek a jellegnek köszönhetően alkalmasak a szabadidős vendégek kiszolgálására is.
2020-tól felnőttbarát szállodaként működnek, azzal a céllal, hogy a Mátra térségében egyedülállóan olyan nyugodt környezetet teremtsenek, és olyan szolgáltatásokat nyújtsanak, amelyek a kikapcsolódást, feltöltődést biztosítják. Azon dolgoznak, hogy, aki nyugalomra vágyik, annak tökéletes helyszíne lehessen a Hotel Opál. Mindez teljes elkötelezettséget és felelősséget jelent azok iránt, akik náluk foglalnak
A felnőttbarát vendégkör kiszolgálását segítik elő azok a fejlesztések, amelyeket sikerült megvalósítaniuk. A fenntartó Károly Róbert Kft. ugyanis önerőből 15 millió forintért átalakította a szálloda wellness részlegét. Ennek köszönhetően a meglévő szolgáltatásokat újakkal egészítették ki. A korábbi ötfős finn- és infra szauna mellett, mostantól 15 fős finn szauna is várja az érkezőket.
A vendégek megújulását szolgálja a törökfürdők hangulatát időző gőzkabin is. Ugyanakkor újdonság a jégkút, amely az egészség fenntartását segíti, s a vendégek a dézsát és az esőzuhanyt is használhatják.
A részleg különlegessége a világító sófal, amely nemcsak kellemes látványt nyújt, hanem nyugtató hatású és a helyiség levegőjét tisztítja. A felüdüléshez a foteleken és a nyugágyakon is pihenhetnek a vendégek. A langyos melegedő – a tepidárium – pedig a stressz oldásához járul hozzá, az aktív kikapcsolódásra viszont a beszerzett korszerű kondicionáló gépek szolgálnak.
A szálloda étterme is folyamatosan megújul és gazdag gasztronómiai kínálatot nyújt. A tradicionális konyha mellett az érdeklődők többek között francia, olasz, lengyel, görög, indiai ételek közül is válogathatnak. Ezekhez pedig az egri, a mátrai és tokaji borvidék pincészeteinek nemes italaiból kóstolhatnak.
A Hotel Opálban 35 jól felszerelt szoba közül választhatnak a turisták, közöttük négy apartmanban is elhelyezkedhetnek. Természetesen programcsomagokat, túrákat is ajánlanak, elsősorban Gyöngyös és a Mátra kincseinek a felfedezésére. Így többek között hazánk legmagasabb pontját, Kékestetőt, továbbá Galyatetőt, a Sástót, vagy Mátraszentimrét is megismerhetik.
2021-ben Zöld Szálloda díjat nyertek.
A Hotel Opál***Superior-ban természetes cél, hogy megfeleljenek a jogszabályoknak, de ugyanennyire fontos, hogy elkerüljék a környezetszennyezést és folyamatosan fejlődjenek fenntarthatósági területen.
A szálloda a környezetük megóvása és egészségük megőrzése érdekében nyújt vendégei részére környezetbarát, energiatakarékos és egészségtudatos szolgáltatásokat.
Törekvésük, hogy a szálloda csak a szükséges energiát használja fel, szelektíven gyűjtsék a hulladékot, és körültekintően gazdálkodjanak a vízzel.
Folyamatosan mérik tevékenységük környezetre, klímára gyakorolt hatását, elemezik a kibocsátásukat, és olyan akciókat terveznek végrehajtani, melyekkel hatásosan csökkenthető az energiafelhasználásuk, a hulladék- és szennyezés kibocsátásuk.
Munkatársaik oktatásával, informálásával tudatossá teszik mindezen tevékenységeket annak érdekében, hogy a környezetvédelem és a környezetért érzett felelősségük ne elvárás, hanem közösségi érték legyen.
Ma még valószínű, hogy a vendégek nagy része nem a környezetvédelmi mutatók alapján választ szálláshelyet, de egy szállodának – mint minden más vállalatnak is – feladata, hogy a saját lehetőségei alapján mindent megtegyen annak érdekében, hogy csökkenteni tudja a környezetére gyakorolt negatív hatását.
A megtett és még tervezett lépések – a helyi beszerzéstől az energiatakarékosságon és a vízfogyasztás csökkentésén át a zöld iroda megvalósításáig – mind azt célozzák, hogy a Hotel Opál***Superior megfeleljen ennek az elvárásnak.
Nem elsősorban azért, hogy díjat nyerjenek, hanem azért, mert azt vallják, hogy most olyan vállalkozásokra van szükség, amelyek bátran az élre állnak és példát mutatnak az üzleti szereplőknek és az embereknek.
A Hotel Opálban büszkék arra, amit már elértek ezen a területen és haladnak tovább ezen az úton. Mert ez az egyetlen helyes út.
A szálloda nem csak a szállóvendégek kiszolgálására hivatott. A’la carte éttermük és szaunaviláguk a helyiek részére is elérhető.
10 év alatt rengeteg újítást vittek véghez. Büszkék arra, hogy Superior minősítésüket mindig megtartották. Fontosnak tartják azt, hogy bármilyen sikereket is érnek el, soha ne álljanak meg az adott szinten.